Uitgeefconcept / Adverteerdersinfo

Verspreiding - Redactionele inhoud - Adverteerdersselectie - Uitvoering - Formaten, tarieven en aanleverspecificaties

Verspreiding > 

Verspreidingsmoment:  Tweede week augustus 2022, twee weken voor de racedatum van 4 september 2022

Verspreidingswijze 1: 

via displays op de afrekenbalie van 1447 bemande tankstations (maal 100 exemplaren) zoals geselecteerd in overzicht Nederlandse bemande tankstations: Shell (416 bemande stations), BP (253), Total ( 250) Texaco (290) en Esso (238). Alle deelnemers ontvangen een eigen display

Shell        0416 stations   041.600 ( 416 maal 100) (+ 41600 = 200 per)

Texaco     0290 stations   029.000 (290 maal 100)

BP            0253 stations   025.300 (253 maal 100)

Total          0250 stations   025.000 (250 maal 100)

Esso          0238 stations   023.800 (238 maal 100)

                 1447 stations > 144.700 (plus 41.600 extra)                           

      Subtotaal                     186.300


Verspreidingswijze 2:

200 exemplaren per servicebalie van 600 Jumbo-filialen

                                        120.000

Totale oplage:                 306.300

Redactionele inhoud > 

Qua redactioneel umfeld is er een hoogst selectieve selectie in keuze in onderwerpen inclusief (special intrest en human intrest). Hoog bewaargehalte vanwege diepgravende race- en eventinfo 

De opsomming hieronder is voor wat betreft de items als genoemd onder 'Human Intrest' kleindeels indicatief. Het geeft een inkijk in de bladformule en de algehele opzet !

Event info

  • Event- en additionele info totale evenement
  • Line Up alle teams en rijders, programma, tijden
  • Terugblik eclatante succes editie 2021
  • Bezoekersinfo ‘how to get there’ en parkeren (NS en Pon Mobility)

Human Intrest

  • Hommage aan Ben Pon
  • Interview met racelegende en laatste winnaar op Zandvoort Nikki Lauda over Zandvoort (opgenomen kort voor zijn overlijden)
  • Eerdere tot de verbeelding sprekende winnaars: Stirling Moss, Graham Hill, Jim Clark, Jackie Stewart, James Hunt en …. Niki Lauda (voor Senna en Prost)
  • Artikel over destijdse sponsoring met Lost Boys van Jos Verstappen, voormalige betrokkenheid bij voormalige Spyker F1 Team, het Force India Team van Lawrence Stroll en de passie en affiniteit van Michiel Mol voor de F1
  • Herinneringen van toprijders uit tal van raceklassen aan Zandvoort als David Hart, Toine Hezemans, Michel Bleekemolen, Carly Pellinkhof, Jan Lammers, Robert Doornbos, Cor Euser, Wout van Reenen, Paul van Splunteren, Guido van der Garde, Huub Rothengarter, Peter van de Kolk, Allard Kalff  e.a.
  • Olav Mol over Zandvoort (media overzicht)

Advertorials en free publicity over main sponsoren

  • Ziggo
  • Heineken (campagne ‘When You Drink Never Drive’ c.q Heineken 0.0 – boodschap),
  • Jumbo & Max Verstappen
  • CM.com (ticketing en billing tijdens het event)
  • NS, alle reisschema’s en dienstregeling, en Pon Mobility
  • Mediapartner Talpa
  • G-Star
  • Exact

Special Intrest

  • Repo’s over Ferrari, Lamborghini, Astin Martin, Porsche, Mercedes, Maserati, Bentley, Rolls Royce,  Spyker Cars
  • Artikel over 4 aanbieders in het aller hoogste segment van de occasion-markt (Range Rover, Mercedes, Ferrari, Lamborghini, Porsche, etc.) zoals  Van de Akker (Best), Louwman Excusive (Utrecht) Auto Advance (Veldhoven) ASV (Veghel + Eindhoven) en HCC Moordrecht  (een enkele onder voorbehoud)
  • Artikel Auto Museum en Eventcenter Metropole Druten en/of repo over Frans van Haren (Excluton) over zijn affiniteit met de autosport
  • Advertorial top-horloges Tag Heuer, Cartier, Rolex, Patek Philippe, IWC etc.
  • Advertorials en free publicity Motortuning
  • Advertorials en free publicity high quality bandenmerken
  • Leading on line banden- en velgen sites
  • De beste motoroliën op een rij
  • Artikel Van Amersfoort Racing
  • De autosportbusiness van Tim & Tom (Coronel)

 Adverteerdersselectie > 

De adverteerders selectie is gebaseerd op auto en autosport gerelateerd aanbieders (high end en high profile merken en diensten) aangevuld met Life style en high profile adverteerders.

 Uitvoering >

Tabloid – Half Dagblad / veredeld courant / 48 pagina’s / Full colour / 52 grams verbeterd druk iso 68 coldset / oplage 200.000+ / formaat 289 x 415 (zetspiegel 260 x 385) rotatiegevouwen naar 289 x 208 mm . De gekozen papiersoort geeft een afdrukkwaliteit gelijk aan die van glossy magazines. Totale omvang uitgave 48 pagina's waarvan 24 redactioneel (50% ! ) en 24 pagina's advertentioneel

Formaten, tarieven en aanleverspecs > 

Bladspiegel: 289 x 415 - Zetspiegel 260 x 385




1/1

3.590,-

260 x 385

1/2 pag.liggend

1.990,-

260 x 190

1/2 pag. staand

1.990,-

125  x 385

1/4 pag. staand

1.090,-

125 x 190

1/4 pag. liggend

1.090,-

260 x 95

1/3 liggend

1.185,-

260 x 126,3

1/6 liggend

0.625,-

128,5 x 126

1/6 staand

0.625,-

84 x 191




Grafische weergave van exacte formaten i.v.m witruimte tussen de advertenties onderling







Aanleverspecificaties > 






 

 Nieuws

1 oktober 2021 - Update editie '22 op de nieuwspagina

28 mei en 10 november 2020 - vragen, vragen, vragen. Updates

12 maart 2020 - Op de nieuwspagina meer info over de mogelijke nieuwe datum van GP Zandvoort

Klik hier voor een vergroting

5 februari 2020 - Cover Grand Prix  Zandvoort Magazine geboren

04 november 2019 - Circuit Zandvoort kan vandaag vol gas door met voorbereiding Formule I Hier het nieuwsoverzicht

 Verdere 29 augustus 2019 - Wedstrijddatum sinds vandaag bekend: zondag 3 mei 2020. meer info in De Telegraaf van vandaag

12 juli 2019 - Groot adverteerdersanimo voor Grand Prix Zandvoort Magazine. [meer]

 2 juni 2019 - Formula 1 is coming home [meer]

1 juni 2019 - Release Thema- en promotiesite Dutch Grand Prix 2020 [meer]